Antti Lauronen blir ny chef för Creative, Planning & Digital inom Paulig

Antti Lauronen har utsetts till direktör för Creative, Planning & Digital inom Pauligs Strategy, Marketing & Innovations-team. Han tillträder sin tjänst 8 mars 2020 och är stationerad i Helsingfors. 

Antti är professionell marknadsförare med mer än 10 års erfarenhet av att utveckla företag i reklambranschen i London. Han har erfarenhet både av att bygga upp verksamheten hos Activeark JWT och att skapa kraftig tillväxt på Mirum Agency UK, där han har som vd arbetat med några av världens största företag och byråer. För närvarande arbetar han som tillväxtstrateg för Proxy, som är ett riskkapitalbolag och en byrå för varumärkesdesign.

”Vi är mycket glada över att ha fått Antti med oss. Hans omfattande erfarenhet kommer att stärka vår kompetens när det gäller att skapa internationell tillväxt genom våra uppskattade varumärken”, säger Tina Andersson, som leder Strategy, Marketing & Innovations-funktionen på Paulig.

Syftet med den nya rollen som direktör för Creative, Planning & Digital är att bygga kompetenser inom kreativ marknadskommunikation som stärker tillväxten och bygger internationella varumärken. I den här rollen leder Antti för den kreativa planeringen av marknadskommunikationen och ansvarar optimeringen av medieinköp och analys. Han kommer även att ansvara Pauligs digitala agenda i nära samarbete med organisationen.
 
”Rollen är oerhört intressant, och jag kan inte vänta med att börja arbeta med folket på Paulig och samarbeta med Pauligs partners. Som återvändande från många år i utlandet är jag otroligt glad över att få den här möjligheten att arbeta för ett så respekterat och ikoniskt företag som Paulig. Paulig har en lång historia och en mycket framtidsorienterad strategi med en relevant varumärkesportfölj”, säger Antti Lauronen. 

Antti Lauronen har en magisterexamen i marknadsföring från Cass Business School i London. 

Om Paulig 
Det familjeägda företaget Paulig grundades år 1876 när Gustav Paulig inledde sin affärsverksamhet i Helsingfors. Idag erbjuder Paulig kaffe, matkoncept, kryddor, växtbaserade produkter och snacks. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig har verksamhet i 13 länder och omsättningen 2018 var 907 miljoner euro. Koncernen har 2 130 anställda. www.pauliggroup.com