Antti Lauronen har utsetts till direktör för Creative, Planning & Digital inom Pauligs Strategy, Marketing & Innovations-team. Han tillträder sin tjänst 8 mars 2020 och är stationerad i Helsingfors.
Antti är professionell marknadsförare med mer än 10 års erfarenhet av att utveckla företag i reklambranschen i London. Han har erfarenhet både av att bygga upp verksamheten hos Activeark JWT och att skapa kraftig tillväxt på Mirum Agency UK, där han har som vd arbetat med några av världens största företag och byråer. För närvarande arbetar han som tillväxtstrateg för Proxy, som är ett riskkapitalbolag och en byrå för varumärkesdesign.
”Vi är mycket glada över att ha fått Antti med oss. Hans omfattande erfarenhet kommer att stärka vår kompetens när det gäller att skapa internationell tillväxt genom våra uppskattade varumärken”, säger Tina Andersson, som leder Strategy, Marketing & Innovations-funktionen på Paulig.
Syftet med den nya rollen som direktör för Creative,
Planning & Digital är att bygga kompetenser inom kreativ
marknadskommunikation som stärker tillväxten och bygger internationella
varumärken. I den här rollen leder Antti för den kreativa planeringen av
marknadskommunikationen och ansvarar optimeringen av medieinköp och
analys. Han kommer även att ansvara Pauligs digitala agenda i nära
samarbete med organisationen.
”Rollen är oerhört intressant, och jag kan inte vänta med att börja
arbeta med folket på Paulig och samarbeta med Pauligs partners. Som
återvändande från många år i utlandet är jag otroligt glad över att få
den här möjligheten att arbeta för ett så respekterat och ikoniskt
företag som Paulig. Paulig har en lång historia och en mycket
framtidsorienterad strategi med en relevant varumärkesportfölj”, säger
Antti Lauronen.
Antti Lauronen har en magisterexamen i marknadsföring från Cass Business School i London.
Om Paulig
Det familjeägda företaget Paulig grundades år 1876 när Gustav Paulig
inledde sin affärsverksamhet i Helsingfors. Idag erbjuder Paulig kaffe,
matkoncept, kryddor, växtbaserade produkter och snacks. Företagets
varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco
Loco. Paulig har verksamhet i 13 länder och omsättningen 2018 var 907
miljoner euro. Koncernen har 2 130 anställda. www.pauliggroup.com